Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przedmiot działalności i kompetencje

Szkoła Podstawowa Specjalna funkcjonuje dla potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz dla dzieci z autyzmem i z niepełnosprawnością sprzężoną. Pracownie przedmiotowe kształcenia ogólnego stwarzają bardzo dobre warunki do ogólnego rozwoju ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W szkole funkcjonuje pracownia komputerowa, pracownia ekologiczna, przyrodnicza, matematyczna, polonistyczna, zajęć artystycznych, muzyczna. Dla uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy otworzono pracownię gospodarstwa domowego. Do dyspozycji uczniów jest skomputeryzowana, multimedialna biblioteka, zaspokajająca ich potrzeby czytelnicze. Gabinety specjalistyczne obejmują uczniów kompleksową opieką w zakresie:

  • logopedii,
  • terapii EEG Biofeedback,
  • terapii metodą Tomatisa,
  • terapii metodą Integracji Sensorycznej,
  • terapia Behawioralna,
  • pomocy psychologicznej i pedagogicznej,
  • gimnastyki korekcyjnej, hydroterapii, rewalidacji indywidualnej.

Dla zainteresowanej młodzieży prowadzimy zajęcia metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, zajęcia taneczne i muzyczne.

W budynku szkoły znajduje się sala gimnastyczna oraz siłownia

W klasach początkowych realizuje się całościowe nauczanie metodą ośrodków pracy. Jest to polska metoda powstała w wyniku przekształcenia i adoptowania do naszych warunków metody Decroly’ego, której autorką jest Maria Grzegorzewska. Metoda polega na odpowiednim doborze i takim stosowaniu metod i technik nauczania, które umożliwiają dzieciom upośledzonym umysłowo poznanie, zrozumienie i przyswojenie określonego programem wiedzy, umiejętności i nawyków.

Stosowanie metody ośrodków pracy opiera się na następujących założeniach organizacyjnych:

  • W danej klasie uczy tylko jeden nauczyciel będący jednocześnie wychowawcą.
  • W każdym dniu nauki szkolnej treści nauczania i wychowania poszczególnych przedmiotów przeplatają się i łączą, tworząc całość dydaktyczną, nazywaną dziennym ośrodkiem pracy.
  • W ciągu całego dnia pracy szkolnej realizowany jest jeden temat dnia, nazywany tematem dziennego ośrodka pracy.

Zajęcia przeprowadzane są często w naturalnych warunkach, co pozwala realizować założenia nauczania początkowego. Uzyskanie pozytywnych efektów stosowania metody ośrodków pracy wymaga od nauczyciela postępowania zgodnego z zasadami obowiązującymi w pedagogice specjalnej. Szczególne znaczenie mają tutaj:

  • Zasada gruntownej znajomości dziecka upośledzonego oraz przychodzenia mu z pomocą racjonalną i specjalistyczną,
  • Zasada dostosowania poczynań pedagogicznych do możliwości i potrzeb dziecka oraz warunków środowiskowych,
  • Zasada aktywnego i świadomego udziału dzieci w pracy pedagogicznej,
  • Zasada akceptacji dziecka,
  • Zasada terapii pedagogicznej.

Celem pracy szkoły w klasach I – III jest stopniowe zapoznawanie dziecka z jego otoczeniem. Przedmiotem, który wprowadza je w te zagadnienia jest środowisko społeczno – przyrodnicze. W czasie nauczania pozostałych przedmiotów dzieci poszerzają i pogłębiają zdobyte wiadomości. Podstawowym zadaniem jest nauczenie dzieci czytania, pisania, liczenia oraz poprawnego wysławiania się. Dzieci zapoznają się ze stosunkami ilościowymi zachodzącymi w najbliższym otoczeniu, uczą się posługiwania określonymi narzędziami pracy i wykonywania prostych czynności. Ponadto uczą się też współżycia i współdziałania w grupie, właściwego zachowania się w szkole i w domu, dbałości o porządek, o własne bezpieczeństwo i zdrowie. Na tym etapie wyrabia się szacunek do pracy, kształtuje zamiłowanie ekspresji plastycznej i muzycznej.

Podmiot udostępniający informację:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Prymasa Jana Łaskiego w Łasku
odpowiada: Krzysztof Ziętala
data: 11-07-2016
wytworzył: Iwona Siuda
data: 11-07-2016
data: 11-07-2016
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 11-02-2013 - Edycja treści
  • 01-02-2013 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 702